El bloc d'en Jordi Martí

QUATRE ANYS I MIG SENSE EL TRAMVIA BLAU.

Deixa un comentari

El mes de febrer de 2018 el Tramvia Blau va deixar de donar servei. Des del 1901 ha format part de la vida quotidiana de Barcelona, essent molt més que un simple tramvia de barri o un tramvia turístic. Ha estat i ha de continuar sent pura memòria històrica i una icona emblemàtica de la ciutat. El que havia de ser un breu parèntesi per actualitzar i modernitzar un tramvia des del punt de vista tecnològic ha passat a esdevenir una llarga espera que el govern d’Ada Colau i Jaume Collboni justifica per la pandèmia de la Covid19, però que amaga la negligència d’un govern que retarda els projectes que no l’interessen i accelera els que, com la Superilla Barcelona o la connexió del tramvia per la Diagonal, imposa per interessos electorals.

El tancament del servei del Tramvia Blau va provocar una forta mobilització popular reivindicant-ne la seva ràpida posada en marxa. Veïns, entitats i una plataforma cívica, juntament amb els diferents grups municipals de l’Ajuntament i del Districte de Sarrià-Sant Gervasi hem demanat reiteradament al govern certeses sobre l’inici de les obres i el calendari d’execució del projecte. Però el govern municipal s’ha limitat a explicar que la previsió de l’inici de les obres s’ajornava al proper mandat municipal. I amb aquesta decisió, s’esvaeix una inversió de 19 milions d’euros que confirma el càstig inversor del govern cap a un districte, el de Sarrià-Sant Gervasi, que continua estan a la cua dels deus districtes de Barcelona pel que fa a les inversions municipals.

Imatge de Metropoli Abierta

Cal denunciar, a més, l’incompliment de la paraula donada pel regidor del districte Albert Batlle en el sentit de constituir i convocar una Comissió de Seguiment multidisciplinar per tal que els veïns i les entitats tinguin l’oportunitat de ser informats i de participar durant l’execució del projecte. Promeses buides que denoten un estil de fer política a les antípodes del que la gent reclama.

Des del Grup municipal de Junts per Catalunya de Barcelona hem recordat que aquest mes de setembre venç el termini per disposar del projecte executiu constructiu, i per tant cal procedir a la immediata licitació de les obres i l’adjudicació de les mateixes. Hem demanat doncs que les obres comencin l’any que ve, que no hi hagi més retards i disposar d’un calendari de les obres de remodelació tant de l’Avinguda Tibidabo com de les places Kennedy i Doctor Andreu, i del carrer Bosch i Alsina, on s’ubiquen les cotxeres i el taller.

El retard d’aquest important projecte urbanístic i de mobilitat confirma la discriminació inversora que pateixen els barris del districte de Sarrià-Sant Gervasi per part del govern d’Ada Colau i Jaume Collboni. Aquest estat de coses només podrà solucionar-se amb un canvi de govern. Un nou govern que inverteixi el que els barris del districte necessiten i reivindiquen des de fa anys i que no arriba, per la senzilla raó que es tracta d’un districte que no vota el partit de l’alcaldessa.

(Publicat a Metropoli Abierta, 10 setembre 2022)

Jordi Martí Galbis

Regidor-portaveu del Grup Municipal de

Junts per Catalunya

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s